måndag 12 mars 2012

Bloggjubileum


I går publicerade jag inlägg nummer 4 000 på bloggen. Det blir i genomsnitt närmare två (1,85) inlägg om dagen under sex år. Det måste jag uppmärksamma på något sätt. Eftersom jag arbetar i kväll så hoppar jag över champagnen och den ryska kaviaren. I stället återpublicerar jag bloggens allra första inlägg, som ursprungligen var tre separata inlägg som hörde ihop. Kanske minns jag fel, men jag tror att det bara var möjligt med en bild per inlägg på den tiden. Eller också visste jag inte hur man lade in fler bilder. Det var då det. En gång för länge, länge sedan.

På den tiden var skapandet av serietidningar ett komplicerat och tidsödande konsthantverk som flera personer var involverade i. I dag tillverkas de med datorer. Så detta är något av en betraktelse över ett konsthantverk på utdöende. Känn historiens vingslag. Själv njuter jag över det ökade samlarvärdet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

En serietidningssida blir till...

The Darkness nr. 8, sidan 16 
(Vol. 2, 2004)


Romano Molenaar gör teckningarna
till en berättelse av Paul Jenkins

















...bläckning

Kevin Conrad fixar bläckbearbetningen.


















...färg och bokstäver

Matt Milla lägger på färg och
Dreamer Design´s gör texten.

Färdig!

Inga kommentarer: