fredag 1 oktober 2010

Räkmacka hos Pitcher's i Uppsala


Jag har sannerligen inte glidit fram på en räkmacka genom livet, det har snarare handlat om en resa med knäckebröd och Kalles kaviar i bagaget. Men efter att ha varit på resande fot under några decennier kan jag nu äntligen unna mig en rejäl räksmörgås på en av mina favoritrestauranger. I menyn, under rubriken Pitcher's classics, står det att räksmörgåsen består av 200 gram handskalade räkor. Att räkorna är handskalade stämmer säkert, men jag är tveksam till att det är 200 gram - det är förmodligen mer än så. Och gott var det och mätt blev jag. Ser redan fram emot nästa räkmacka hos Pitcher's.

3 kommentarer:

MammaMarie sa...

Wow!! Det var den största räkmacka jag sett någonsin! Det intressanta vore att få veta vad en sån kostar - med tanke på vad såna (i betydligt mindre upplagor) så bör den kosta mer än 200 kronor....?

Svarten sa...

MammaMarie

Den kostar faktiskt bara 149 kronor och är värd varenda krona. Riktigt fräsch och god. Det är verkligen räkorna som dominerar smaken och inte en massa majonäs som så ofta är fallet med räkmackor. Den fungerar alldeles utmärkt som alternativ till en a la carte rätt.

Cherin sa...

Gud vad gott!