torsdag 10 juni 2010

Aston Reymers Rivaler: Stockholms ström


Stockholms Ström by Aston Reymers Rivaler on Grooveshark

Jag har simmat i Zambesi - oooh vilken flod
Jag har simmat i Missisippi - oooh vilken flod
Jag har paddlat uppför Youkon, på jakt efter guld
men aldrig har jag sett nånting som liknar Stockholms ström

Stockholms ström
Stockholms ström
Stockholms ström

Sitta där å fiska måste va en önskedröm
bland alla pigga mörtar å en och annan brax
det nappar, det huggar på ditt första kast

Stockholms ström
Stockholms ström
Stockholms ström

Där simmar en gädda från Gröna Lund
å jagar en forell vid Grand hotell
så vi får nog ro och ta det med ro
när det nappar på en gammal sko

Jag har seglat på Amazonas - oooh vilken flod
Jag har seglat uppför Donau - oooh vilken flod
Jag har pilkat torsk vid Marsstrand, fångat val i Berings sund
men aldrig har jag sett nånting som liknar Stockholms ström

Stockholms ström
Stockholms ström
Stockholms ström

Sitta där å fiska måste va en önskedröm
här finns inga pirajor å här finns ingen farlig haj
inga krokodiler som lurar på en kaj

Stockholms ström
Stockholms ström
Stockholms ström

Där hoppar en lax från Östersjön
å skrämmer fröken sik från en Mälarvik
så vi får nog ro och ta det med ro
när det nappar på en gammal sko

3 kommentarer:

Pierre Falk sa...

Du livar upp min dag.
Tack för det!

Svarten sa...

Pierre

Jag har försökt hitta din härliga sommarvals utan framgång. Finns den ännu på nätet någonstans?

Pierre Falk sa...

Jag är mycket glad att du frågar. Jag tror att du menar den här:
files.me.com/pierre.falk/0kdj9i.mp3

Eller denna (som visserligen går i 4/4-takt):
http://files.me.com/pierre.falk/nfzpyj.mp3