onsdag 26 december 2007

Ny samlings-CD med Yusuf Islam



Jag har alltid haft en viss aversion mot julfirandet. Den här julen hade jag förmånen att få jobba och kunde med gott samvete rycka på axlarna åt den hysteri som accelererat under de gångna veckorna.

Det finns flera orsaker till varför jag har så svårt att stå ut med detta firande, den påtvingade "snällismen" är en av dem. Som liten fick jag under lång tid före jul höra; att om jag inte var snäll blev det inga julklappar. Det gjorde mig riktigt elak.

Numera tar jag det hela med betydligt större jämnmod, men tycker fortfarande att julen är en utmärkt tidpunkt att vara lite elak mot dem jag gillar. Därför har jag lagt ut videon från Mad TV. Programmet grundar sig på humortidningen Mad och sänds av amerikanska Fox TV.

Tag gärna del av mina tidigare blogginlägg om Yusuf Islam - det har blivit en hel del - genom att klicka vid etiketter nedan.

Inga kommentarer: